Viser opslag med etiketten Nørd. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Nørd. Vis alle opslag

torsdag den 17. september 2009

Sjov med billeder III

Sjov med billeder I, II

Som fortalt sidste gang bruger jeg en del tid på at glo på nettet og denne gang er det rene netscreenshots vi skal more os med. Eller det er nok ikke helt det rigtige begreb at bruge, når man kigger på det første shot jeg tog på JV.dk en dag:

Enten er det en ensporet netredaktion de har eller også er det en ufattelig tragisk by vi har med at gøre her.

Noget helt andet, jeg går og pusler lidt med, er et nyt koncept her på bloggen som jeg har tænkt mig at kalde googleri. Det går i al sin enkelthed ud på at udbrede, hvilke googlesøgninger der har givet links til min blog. Selvom jeg må erkende at mine googlehits ikke er helt så sjove som dem bl.a. Infotainer kan præsentere, synes jeg alligevel de er værd at bringe på bane, hvilket jeg så vil gøre i et senere blogindlæg. Her er først en smagsprøve som egentlig ikke er sjov, men som jeg alligevel synes er lidt hyggelig, for det første fordi den er fra svensk google og så fordi den placerer mig og The City Girl lige efter hinanden, med to meget forskellige reaktioner på det googlede emne. *Det er mig med De hundrede, hvis nogen skulle være i tvivl*


Det sidste stykke tid har jeg fundet en del kodebugs i Facebook, som skærer i hjertet på en softwareudvikler som mig selv. At de ikke har fanget alle deres fejl er egentlig ikke så mærkeligt. Det er desværre meget normalt inden for branchen at man ikke gider bruge tid på at teste sit arbejde ordentligt *bitter*, men forleden så jeg det her, som jeg ikke er så imponeret af. Hvis man insisterer på at oversætte Facebook til dansk, hvilket det bestemt ikke egner sig til *En knap der hedder "Slå op"...Hvad tænker de på???*, så kan man i det mindste lave en lille smule konsistens:


Jeg må erkende at jeg aldrig har haft de store tanker om Ekstrabladet og deres pålidelighed og jeg synes heller ikke altid de har en særlig pæn måde at skrive på. Derfor har jeg aldrig særlig store forventninger til dem og kan ikke chokeres ret nemt. Men alligevel. Har de ikke sænket standarden lige voldsomt kl. 11.35?


Afslutningsvis bringer redaktionen lige endnu en perle fra bt.dk *de svigter mig aldrig*:

Og det der er ikke et sjældent syn, det sker forholdsvis tit.
Af og til skulle man tro de havde en række folk til at fylde deres website ud som på ingen måde kommunikerer bare en lille smule sammen.



fredag den 4. september 2009

onsdag den 22. juli 2009

Forbrydelse


Det kan godt være at Gottfrid Svartholm Warg er svensker.
Det kan godt være at han har opfundet The Pirate Bay.
Det kan godt være at man derfor kan betragte ham som übernørd og som konsekvens ikke kan forvente noget som helst.

Men den slags skægvækst skulle altså forbydes ved lov!

lørdag den 11. juli 2009

Sjov med billeder II

Sjov med billeder 1

Jeg kigger dagligt nyheder på nettet og fornylig så jeg dette på TV2' hjemmeside:

Om det så betyder at der kun er tragiske nyheder at bringe, om medierne vælger kun at vise død og ødelæggelse fordi det sælger eller om danskerne bare ganske enkelt er suckers for det triste har jeg ikke bestemt mig for endnu.

Et andet sted på nettet, nærmere bestemt jv.dk så jeg dette:

Igen må jeg erkende blankt at jeg ikke har sat mig ordentligt ind i tingene og er derfor ikke kommet frem til om ovenstående er et eksempel på journalistisk dovenskab fordi retskrivningsordbogen stod i den anden ende af lokalet, eller om det faktisk er en korrekt måde at stave det på. Skulle dette være tilladt vil jeg dog nok blive ved med at skrive schnitzler. Jeg tror ikke snitsler smager lige så godt som schnitzler.

En dag skulle jeg slå en længere rute op på krak.dk og fik denne formulering jeg ikke havde set før:

Jeg ville ha' kaldt det to timer, men jeg er også så gammeldags.

Dagens sidste billede har jeg selv taget i forlængelse af en gåtur. Jeg kom nemlig til at tænke på noget, da jeg var på vej hen til huset og jeg styrtede ind for at hente Journalistens kamera, hvorefter jeg tog dette billede:


Er det kun mig, der synes at huset ser mega forskrækket ud?